28 Nisan 2015 Salı

SAGLIKLI SMOOTHIE: CHIA TOHUMLU FRAMBUAZLI SMOOTHIE

chia tohumlu smoothie,sulemcafe
CHIA TOHUMLU FRAMBUAZLI SMOOTHIE

Iyi olacak hastanin ayagina doktor gelirmis...Bugün ,epey uzagimizda olan Bio Supermarkete Chia Tohumu almak icin gidecektim..Super Food'lardan olan Chia Seeds-Chia Tohumlari her yerde kolay bulunmuyor...

Cumartesi ,yakinimizda bulunan orgnik marketin raflarinda görünce cok sevindim ,uzaga gitmeme gerek  kalmadi ve artik istedigim an alabilecegim .Sevindim ama fiyatini görünce de afallamadim degil.200 gr.cik China Tohumu 4,49 Euro...13 porsiyonlukmus,yani azar azar kullanilacak...
Zaten birer tatli yada yemek kasigi kullanildigi icin tariflerde bir zaman kullanirim dedim ve aldim...

Bugün ilk hakkimi  Saglikli Smoothie'den yana kullandim ve buzluktaki frambuazlari da degerlendirip saglikli icecegimi yapip,ictim...

Evde yogurt az kaldigindan bir tanede Actimel iceceginden ekledim...Tek kisilik Smoothie  icin

1     su bardagi yogurt
1/2  su bardagi su
1     su bardagi dondurulmus frambuaz (baska meyve ve tazesi de olur)
1     tatli kasigi Chia Tohumu (Chia Seeds,Chia Samen)
1     tane Actimel icecegi (sart degil)

Hepsini blenderden gecirip, afiyetle iciyoruz...

Deneyeceklere sifa olsun...

* Chia cekirdekleri suyla birlesip ,sistikleri icin yeterince su tüketmek gerekiyor.

Üc gün süren soguk ve yagisli havadan sonra günes bugün yüzünü göstermeye basladi.Biz günesli havalari istesekte doganin yagmura ihtiyaci var..Yagsin ki yesillik kalsin, yagsin ki üreticinin yüzü gülsün...

Son zamanlarda ,Hollywood filmlerinde dünyanin sonu ile ilgili konularda islenen konu  genellikle Klima bozulmasindan olusan kuraklik,asiri sicaklik...

Simdilerde haberlerde de duymussunuzdur...Amerika'da  14 senedir süren bir  kuraklik var. Kaliforniya, Los Angeles eyletinde  son 3 yildir ise siddetini artiran  kuraklik alarm noktasinda...Yüzyilin kurakligi yasaniyor... Yagmur icin dua ediyorlar. Kurakliktan  etkilenen sadece Afrika degil artik...

Cevre korumasina dikkat edilmedigi sürece bunun her ülkenin basina gelebileceginin kaniti...

Bunlari gördükce yagmur yagiyor diye sikayetlenmek olmaz...Tabii, asiri yagmurlar da hic iyi degil ,özellikle üreticiler icin...

Allah, dünyanin dengesinin düzelmesi icin yardim etsin bizlere,insanlara akil, fikir versin.Cünkü dünya'nin tek düsmani insan...Dünya'nin dengesini bozan tek canli insan...

Nerden nereye geldim...Birazdan kütüphaneye 10 kitap götürecegim, bir kac tanede kiralayacagim...Dün spor yapamadim, bugün Challenge  kaldigi yerden devam edecek diye umuyorum....

Herkese,mutlu  ve saglikli gecireceginiz bir gün diliyorum...Sevgilerle...










18 yorum:

  1. ah frambuaz mıııııı off hemen yaparım bunu bayılırıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen biraz bal yada seker katabilirsin ,izinlisin :)

      Sil
  2. Blogunuzu http://aylindenipuclari.blogspot.com.tr/ nin blog takip etkinliğinde gördüm :) Banada beklerim.

    www.beautybygizzy.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  3. heeey ama üzülmeee bak yeminlen sana diyom o yazının seninle hiçbir ilgisi yok. sen bana hep yaz film isimlerini kitaplarını her şeyi söle raat ol yaaa allam ben orda çok bilmiş ukala ve entellere çatıyorum. o kişiler seni beni ezmek için sürekli bilgiçlir yapar. allam sen benim en sevdiğim arkadaşlarımdansın ve çok fazla hatta aşırı alçakgönüllüsün ki. hadi unut ama o yazıyı. aklımın ucundan bile geçmedin o yazıyı yazarken. ya ayrıca ben blogçu arkadaşlarımı ve normal yaşamda da tanıdıklarımı hiçbi zaman yazılarıma konu etmem kii :) makale gibi o yazılar. hadi unut üzme canını noluur doğal ol hep taam mıı :) unuttum dersen içim rahat eder ama yoksa bak ben daha çok üzülürüm kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne bileyim, öyle bir niyet hic tasimam aklima bile gelmezde ,kötü tesadüf oldu ...

      Iyi o zaman, valla kendi kendime kizdim dünden beri, cenen düstü diye...Bilirsin, sende en sevdigim,en cok takip ettigim Blog arkadaslarimdansin.Bazen yorum bile birakamiyorum ,konu hakkinda söylecek cok sözüm olmamasindan, o yüzden derin muhabbet yapamiyorum :)

      Ama yazilarini hep okurum...

      Sil
    2. ay düşsün çenen çok çok yorum yaz hiç susma nolcak kiii. çok seviyom ki ben sölediklerini allam sen de renkli mutfak sinem de biliyon ki en sevdiklerimdensiniz kiii. ay unut taam mııı. alıngan anına gelmiş senin. bi deee seni üzdüysem özür dilerim kiii. :)))))

      Sil
    3. bi de sana verdiğim yeni cevabı da oku amaa acılı ezmeyeee :)

      Sil
    4. York, artik birde özür dile:)

      Okudum bile...

      Sil
    5. heeey çok şekersiniz ^-^

      Sil
    6. Sagol canim ya ,acili ezme yemis gibi hissetmistim kendimi :) Neyse, deeptone 'nun cevabi bal yerine gecti :)

      Sil
  4. Chia tohumu sart oldu demek :) Frambuazi da cok severim, ellerine saglik ablacim...

    Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recelinide yâpicam,cilekler tatlansin diye beklïyorum :)

      Benden de kocaman sevgiler canim :)

      Sil
  5. smoothie harika ellerine sağlık. dünyaya verdiğimiz zarar için de aynen sana katılıyorum canım.
    10 kitap bravo sana ya.
    öpüyorum kocamaannn <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Smoothe'leri özlemistim iyi geldi.Bugün 5 kitap aldim.En cokta birine sevindim.Yârin yayinlarim insallah :)

      Sevgilerle canim Baskanim:)

      Sil
  6. Bugün iki saate yakin bisiklet sürüldü ve Biraz Önce 5 10 15 egsersizleri yapildi...

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma