25 Şubat 2015 Çarşamba

FIRINDA ENFES PEYNIRLI PATLICAN ,SEBZE PIZZASI

 
diyet pizzasi


Mutlaka ama mutlaka denemelisiniz diyorum bu güzellikleri...Patlican Pizzas mi desem,peynirli patlican kizartmasi mi desem,firinda kizartmadan patlican mi desem, patlican kulesimi desem, bilemedim...

diyet yemegi


Saglikli beslenenler icin diyette olanlar icin,misafirleriniz icin ,patlican sevenler icin hafif ,lezzetli sahane bir patlican yemegi...Hazirlamasi basit, pisirmesi kolay...Tavsiyemdir,eger simiye kadar görüp,yapmadiysaniz ,denemenin,yemenin  tam zamani...

sebze pizzasi

Malzemeleri isteginiz kadar artirabilirsiniz.Patlican,domates,Yesil sivri biber,mozzeralla peyniri,zeytinyagi,kekik,kirmizi ve karabiber,tuz.

Ben bir tane sisko patlican kullandim.Acelem oldugu icin ,patlicani suda bekletmedim...Patlicanin kabugunu ,pijama modeli kesdim ve 1 cm.kalinliginda dilimledim.Tepsiye pisirme kagidi serip,üstüne patlicanlari koydum ve üzerlerine  Silikon firca ile zeytinyagi sürdüm, tuz serptim.(burada sarimsak dövülüp,yag ile karistirilip sürülebilir,benim aklima sonradan geldi,daha nefis olur..)
Yesil biberleri kesip,tepsiye dagittim.
Domatesi enine dilimleyip patlicanin üstüne koyup.Firinin izgara konumunda 250 derecede, orta rafina koyup,biraz kizartim.(pisme süresini hizlandirmak icin)

Isiyi 200 dereceye düsürüp alt-üst ayrinda sebzeler pisene kadar bekledim.Tepsiyi disari alip, sebzelerin üzerine dilimlenmis Mozzarella koydum,eriyene kadar pisirdim.
Kenardaki biberleri,kürdan ile tutturup,kekik ve baharatlari serptim.
Bu Kadar.Mozzeralla yerine baska bir peynirde olur.
Hic peynir koymadan da nefis oluyor.
Afiyet olsun.

30 yorum:

  1. sağlıklı bir arasıcak olmuş eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim.Ben ögle yemegi yerine yedim :)

      Misafirler icin arasicak olsun :) Sevgiler.

      Sil
  2. çok güzel. mozzarella harika bir peynir ya .bu mesela kabakla da çok güzel olur di mi? ellerine sağlık mis <3<3

    YanıtlaSil
  3. Peynirli patlican ya da pizza ismi ne olursa olsun bence tadi nefis ablacim :) Ellerine saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabii. Niye,patlican sevmiyormuyuz? :)

      Kabaklarin irisinden secilirse yine ayni islemlerle hârika olur :)

      Sil
    2. bana dedin galiba hehehe :) seviyom kiii:)

      Sil
    3. Evet,ya.Yayinlaya basinca fark ettim. :) Patlicanlisi sanki dâha güzel olur gibi ama onu da deneyip,yazârim :) insallah.

      Sil
  4. Yorumu yanlis adrese yazmisim.Hay Allah :)

    Tadi cok güzêldi.hepsini bir oturusta yedim.Oglum,patlicandan nefret ediyor,o yemedi :)

    Yarma corbasi icti.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hah işte oğluşaa kabakla yapılabilir işteee yaşasııın :) oo yarma çorbası da iyiymiş ki afiyet olsun hepinize mucks <3<3<3

      Sil
    2. Ah ,kreatifcigim.Kabakta ,sevilmeyenlerde ikinci sirada :(

      Neyse ki ,corbayi icti :) Öptüm canim. :)

      Sil
  5. Patlıcan nasıl pişerse pişsin harika oluyor :)

    YanıtlaSil
  6. Çok harika görünüyor en kısa zamanda denenecek ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begeneceginize eminim,simdiden afiyet olsun :)

      Sil
  7. Merhaba, bloğunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hos geldin:) tabii ki gelirim...Benden de sevgiler...

      Sil
  8. Patlıcanı çok seven ben için güzel bir tarif:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemenizi tavsiye ederim,kahvalti icin ,cay saatleri icin bile güzel bir secenek :)

      Sil
  9. Çok güzel gözüküyor ama bunlaaaaaar=)

    YanıtlaSil
  10. Çok sağlıklı ve lezzetli gözüküyor, ellerinize sağlık. Bloğunuzu çok beğendim ve takibe aldım. Bloğuma beklerim ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hos geldiniz, tesekkür ederim, blogunuza gittim ve takibe aldim bile :)

      Sil
  11. Bi daha bu bloğa akşam saati girmeyeceğim Şule
    Tokken bile acıktırıyorsun beni :-)
    Muhteşem görünüyorlar resmen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriyecigim seni burda görmek ne güzel,tesekkür ederim :)

      Sil
    2. Blog dünyasından (kendiminkinden de) uzak kaldı bir süre
      Ama gelir gelmez koşturdum Cafede neler var bir bakayım diye
      Seni görmek de hep güzel Şule, teşekkürler :-)

      Sil
    3. Senin yazilrini okumak büyük zevk..

      Sil
  12. hafta sonu icin guzel fikir oldu bana bu :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma