1 Mayıs 2014 Perşembe

KECI SÜTÜ ILE CÖKELEK YAPTIM :)



Mutlu sondan baslangica...







1 kutu bio keci sütü ve 1 kutu inek sütüyle toplamda 2 Kilo süt, 2 Limon, 3-4 kasik elma sirkesiyle

yaptim cökelegimi...

Önce sütleri kaynattim ,icine 1 limon suyu ve 1 kasik sirkeyi ekledim.Isiyi hafife alip, cökene ,yesil

 suyu cikana kadar bekledim, bekledim, bekledim.Cökmedi, 1 Limonun suyunu ve 1 kasik sirkeyi

daha ekledim.Yine bekliyorum, biraz cökelme oldu ama yeterli degil.1 kasik daha sirke ekledim ve

oturma odasina gidip oyalandim..Umudum bitmek üzereyken ne göreyim, süt cökmüs.Kutu sütü

 kullandigim icin olabilir, gecikmesi...

Neyse, süzgecten süzüp,tülbentte koyup,bagladim ve muslugun basina astim.Iyice bastirdim,suyu

 süzüldükten sonra tuz serptim.

Cam saklama kabina koyup ,buzdolabina kaldirdim.Tadi sahaneydi, cörek otuyla cok güzel uyum

sagliyor.

BILMEKTE FAYDA VAR:

Keçi sütü ürünleri vücudun direncini artırıyor.

Bol miktarda yoğurt (geleneksel ev yoğurdu), çökelek, keçi peyniri, keçi sütü de hem epiteliel

över kanserlerinden korunmak hem de eğer kanser tedavisi görülüyorsa vücudun direncini artırmak

için kadınların sofralarından eksik etmemesi gereken yiyecekler.

Meme kanseri olanların sütten kaçınması gerekir. Buna karşılık özellikle probiyotik yoğurt ve ev

yoğurdu en önemli kanser koruyucularından biridir. Günde yarım kilo evde yapılan yani içinde

bakteri içeren yoğurt; hem kanserden korunmada, hem de kanser tedavisi sırasında en faydalı

gıdalardan biridir. Yağsız keçi peyniri, çökelek ve çökelek suyu, hatta evde yapılan peynir suyu

da kanserden korunmada ve kanser tedavisi sırasında çok faydalıdır. Meme kanserinde

yoğurdun, riskin azalması ile ilişkili olduğu bilimsel olarak tesbit edilmiştir. Fransız ve

Hollandalılar'ın gerçekleştirdiği araştırmada; yoğurt yiyenlerde meme kanserinde yüzde 50'lik risk

 azalması bulunmuştur.

Yoğurt, kanserden korunmada çok etkilidir. Ancak koruyucu olarak çok etkili olan

 yoğurt, bağırsaktan emilimi olan bazı ilaçların etkisini engelleyebilir.

Bunlar gecenlerde okudugum yazilardan alintilar.

Keci sütüyle yogurt mayalama ve peynir yapimini önceki postlardan okuyabilirsiniz.

7 yorum:

  1. Bu postu gectigimiz haftalarda yayinlamis ama bir kac gün önce yanlislikla silmistim.
    Güzel yorumlariniz kayboldu ama yapmak isteyecekler icin yapilisi yine burda.
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  2. ayy evet sulecim, süpersin inan! denemek istiyordum bende, silinince vardir bunda da bir hayir dedim ve vazgecmistim:) simdi yapmak sart oldu, cok merak ediyorum lezzetini..

    YanıtlaSil
  3. Bende cökelek ve peynir yapmaya Dukan diyeti sayesinde baslamistim,yagsiz olmalari gerekiyor diye :)

    Yaparsan ,merak ederim,haber ver emi.

    Birde uzun süre bozulmuyor dikkatimi cekti,tadida degismiyor.
    Benim cok hosuma gidiyor.

    Diyette olmayanlar biraz krema eklerlerse daha güzel olur sanirim :)

    YanıtlaSil
  4. Sule cim ellerine sağlık.Ben de deniycem.Uzun süre bozulmaması da iyiymiş.Sadece yoğurt yapanlardanım..Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende arada ve genelde kendim icin yaparim.Sigara böreginde olursa oglumda yemis oluyor.;)

      Sil
  5. Bu tarifinize o kadar cok sevindim ki, kesinlikle super, keci urunlerini belirttiginiz gibi herkesin tuketmesi gerek. Ellerinize Saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler canim,umarim isine yarar.Ben hepsini keci sütünden yapmak isterdim ama cok pahaliya gelïyor.Iki Kilo keci sütü nerdeyse 5 Euro yapiyor..

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma